Időkorlát Lejárt!

A vásárlási időkorlát lejárt a következő vásárlásánál:

Hamarosan lejár az időkorlát

jegyek vásárlási időkorlátja 01:00 percen belül lejár.
Ezután a foglat helyeket más megvásárolhatja Ön elől.

BROADWAY.HU

Ez az esemény már megrendezésre került, így jegyet már nem tudsz vásárolni rá. Ha részt vettél az eseményen, írj róla értékelést, vagy olvasd el, mások mit mondanak róla!

Zenekari koncert - Strauss, Ravel, Debussy, Wagner


Müpa

2019. január 17. 19:45

Danyiil Trifonov (zongora) • Vezényel: Robin Ticciati
Richard Strauss: Don Juan
Maurice Ravel: G-dúr zongoraverseny
Claude Debussy: Pelléas és Mélisande – szvit
Richard Wagner: Előjáték és szerelmi halál a Trisztán és Izoldából
„Mint egy jó apa, engedi elszabadulni a zenét, teret enged a pezsgésnek, a lendületnek, a léleknek” – írta a Revizor Robin Ticciatiról. Januári koncertjén egyikből sem lesz hiány. Kortársak, imádók és imádottak egy estén.

A fiatal karmester olyan hévvel beszél, hogy bárkit rávesz: dobjon el mindent, és hallgasson azonnal klasszikus zenét. Koncertje épp ilyen szenvedélyes felütéssel kezdődik. Richard Strauss számára Wagner volt az etalon – karmesterként a Trisztán és Izoldával debütált –, de aprónak érezte magát hozzá képest: „Wagnerrel a zene elérte csúcspontját. Én csak kullogok mögötte.” A valóságban Strauss bombasztikus sikereket ért el. Az erotikus töltetű, felkavaró Don Juan, amelyet 1908-ban Budapesten is vezényelt, sztárrá tette a 25 éves szerzőt. Szimfonikus költeményében lenyűgöző bátorsággal nyúlt a zenekari hangzáshoz, amit a zenészek és a közönség máig hálásan fogad.
Ravel csillogó G-dúr zongoraversenyében a jazz inspirálta vibráló első tétel után befelé utazunk, majd újra kitárulkozó jazzes lüktetés uralja a művet. Dinamiz-musát tökéletesen kelti életre a koncert szólistája, a 27 éves orosz Danyiil Trifonov, aki elsöprő tehetségével Martha Argerichet is levette a lábáról: „Megvan benne minden, és még annál is több. […] Sosem hallottam hozzá hasonlót.” Wagnert Debussy is imádta, de ő igyekezett tudatosan kikerülni a hatása alól. Egyetlen befejezett operája, a Pelléas és Mélisande máig friss mű, amelyben valóság és álom között lebegünk egy idő, kimondott érzelmek és cselekvés nélküli cselekmény sodrásában. Az opera szimfonikus szvitváltozatát Marius Constant állította össze.
A koncert egy borzongatóan szép dallammal zárul az idol, Wagner Trisztán és Izoldájából. A melankolikus és eksztatikus Előjáték és szerelmi halál rögtön beszippant, és „narkotikumként hat”.